''


Children of the Grave /Jérôme Lefèvre/
Extrait
Publié dans C.S. (Conservative Shithead) #2, Editions Le Gac Press , 2011
Plus d'infos ici
English below


(…) D’autres œuvres indépendantes de la démarche hyperrockaliste citent plus explicitement la culture black-metal. C’est le cas de la série Death, War, Famine, Pestilence dans laquelle elle explore le potentiel satanique des logos de Mayhem, Burzum et Darkthrone et Emperor en reliant de simples lignes les points angulaires des dites constructions, obtenant ainsi des pentagrames altérés. Dans Graveyard in the Snow l’artiste efface le logo du groupe Mayhem, ne retenant, et en les retournant, que les deux croix noires sur fond blanc légèrement penchées à la manière de deux tombes érigées d’un sol enneigé.  
Dans Black Pointing l’artiste construit des paysages à partir des images de forêts empruntées à Theodor Kittelsen par Varg Vikernes. Enfin, dans une photographie réalisée lors d’un séjour en Norvège, elle rejoue une des postures mythiques de Mayhem, questionnant ainsi les symboles propres au mouvement.
Elodie Lesourd est baignée de la culture black-metal qui a émergé au début des années 90. Elle ne s’intéresse pas tant au caractère sulfureux qu’à sa teneur puissamment romantique. Elodie Lesourd et Hunter Hunt-Hendrix de LIturgy partagent une interprétation plus apaisée du black-metal. A l’instar de Stephen O’Malley de Sunn O))) et Attila Csihar (Sunn O))) et Mayhem) ils sont des incarnations « intellectualisées » du black-metal.




                                                                                  /



Children of the Grave /Jérôme Lefèvre/
Excerpt
Published in C.S. (Conservative Shithead) #2, Le Gac Press Editions, 2011
More info here

Other works independent from the ‘hyperrockalist’ approach draw more explicitly on black-metal culture. In the series Death, War, Famine, Pestilence, she explores the satanic potential of Mayhem, Burzum, Darkthrone and Emperor by connecting the angular points of their logos through simple lines, thus obtaining altered pentagrams. In Graveyard in the Snow, she erases the logo of the group Mayhem saving only both black crosses which she turns upside down and presents on a white background, in the style of two graves set up on a snowy ground.
In Black Pointing the artist builds a landscape from the images of forests that Varg Vikernes had borrowed from Theodor Kittelsen. Finally, in a photograph taking during a trip to Norway, she reenacts a mythical posture taken from Mayhem, thereby questioning the movement’s own symbolism.
Elodie Lesourd is very much inspired by the early 90s black-metal culture. The artist investigates its imagery to its deepest recesses. She is however less interested in its agitated reputation than in its powerfully romantic content. Elodie Lesourd and Hunter Hunt-Hendrix from Liturgy share a more appeased interpretation of the movement. Just as Stephen O' Malley from Sunn O))) and Attila Csihar (from Sunn O))) and Mayhem) they embody the intellectualized character of black-metal.